15 czerwca 2017

Copywriting

Copywriting to zawód, który w ostatnich latach zyskał na znaczeniu i stał się bardziej doceniany, ponieważ wraz z rozwojem sieci wzrosło zapotrzebowanie na wartościowe, jakościowe treści. A te niełatwo napisać – wie o tym każdy, kto kiedykolwiek próbował. Praca copywritera, najprościej rzecz ujmując, polega właśnie na dostarczaniu treści. Web writer, zwany też content writerem, tworzy treści ofertowe dla firm, które potrzebują skutecznej reklamy, natomiast seo writer tworzy treści na potrzeby pozycjonowania, odpowiednio zoptymalizowane pod wyszukiwarki. Jako zawodowy copywriter specjalizuję się w obu tych dziedzinach, a zakres oferowanych przeze mnie usług jest bardzo szeroki.

Często zajmuję się pisaniem tekstów typowo reklamowych (ulotki, opisy produktów, mailingi, newslettery itp.) oraz artykułów tematycznych dla powstających i istniejących już stron internetowych (newsy, recenzje, felietony, poradniki itd.). Dokładam starań, aby były one możliwie atrakcyjne oraz interaktywne, czyli potrafiły wywołać reakcję, zachęcić odbiorców do podjęcia działania, np. kupienia produktu w konkretnym sklepie. Ponadto tworzę również teksty pozycjonujące, czyli wpisy do katalogów, serwisów presell page i blogowego zaplecza SEO. Implementuję w nich frazy i słowa kluczowe, które umożliwiają promowanej stronie zaistnieć w Google i innych wyszukiwarkach internetowych, a co za tym idzie, dotrzeć do większej liczby odbiorców. Tworzone przeze mnie teksty synonimizowane zawierają wielokrotne zagnieżdżenia, a przy tym są poprawne pod względem językowym oraz merytorycznym.

Przykładowe teksty mojego autorstwa możesz znaleźć w zakładce PORTFOLIO.